Selamat datang ke bLog saya yang tak seberapa ini.Jika ingin kongsi sesuatu yang berfaedah,silakan.Cuma harap viewers tahu bhwa bLog ini cumalah sekadar yang ingin saya kongsi dari hati kecil saya dan jika saya punya ruang waktu,saya akan berkongsi artikel yang bermanfaat.So..enjoy=)

Thursday, June 18, 2009

coretan perjalanan

LANGKAH TERCIPTA

Semalam aku kelukaan,
Kecewa kehampaan,
Mencalar keta
bahan,
Impian seringku harapkan menjadi kenyataan
Namun tak kesampaian,


Allah…
Inginku hentikan langkah ini
Bagaikan tak mampu untuk ku bertahan

Semangat tenggelam lemah daya,

Haruskah aku mengelamun jiwa

Ku berbisik inilah dugaan


Dan langkahku kini terbuka

Pada hikmah dugaan uji keimanan

Dan dilontarkannya ujian diluar kekuatan setiap d
iri insan

Allah…
Pimpini diriku,
Untuk bangkit semula meneruskan langkah perjuangan ini

Cekalkan hati dan semangatku

Kurniakan ketabahan........

Agar mimpi jadi nyata..

padaMu ku meminta


Dan ku mohon agung kudratMu

Wahai Tuhan Yang Satu

Segalanya dariMu


Kali pertama telinga menyahut dendangan lagu oleh UNIC ini,aku terhenti seketika.Apa yang membuat minda melekat pada lagu ini adalah lirik yang disampai
kan.Lebih-lebih lagi tatkala itu,aku dihujani ujian...dan ketika itu juga semangat dalam perjuangan ku kian luntur.Namun..setelah kuhayati liriknya,seakan hatiku mengucap kalimah sabar dalam pelayaran yang penuh dengan mehnah.
Hiba dan syahdu mengusik hati.Barulah kumengerti dalam hidup ini..jika ingin melangkah,biarlah setapak itu bermula dengan menyebut nama agungNya.






No comments:

Post a Comment

lead me to jannah

lead me to jannah

a path to jannah

a path to jannah

.::halwa telinga::.