Selamat datang ke bLog saya yang tak seberapa ini.Jika ingin kongsi sesuatu yang berfaedah,silakan.Cuma harap viewers tahu bhwa bLog ini cumalah sekadar yang ingin saya kongsi dari hati kecil saya dan jika saya punya ruang waktu,saya akan berkongsi artikel yang bermanfaat.So..enjoy=)

Wednesday, April 14, 2010

~sebelum terlena~

Assalamualaikum..
Ingin kiranya saya berkongsi sebuah lagu dengan sahabat sekalian di mana lagu ini punya lirik yang cukup bagus.Setiap kali dengar ke Gama'ah,selepas belajar...tenang sahaja perasaan ini.
Semasa kecil dahulu,saya ingat lagi,abang saya suka akan lagu ini dan begitu juga saya.Tapi,yelahh..kecil-kecil dahulu,hanya dengar kerana lagu ini 'best' tapi sekarang apa yang penting mesej yang terselit pada lagu ini.
Setiap kali mendengar lagu ini,bergetar jiwa kerana memikirkan dosa silam namun selagi kita hidup selagi itu peluang untuk kembali kepadaNya masih terbuka luas.
Jadi,sahabat...sama-sama kita muhasabah diri dan sama-sama kita berusaha menuju redhaNya...insyaAllah.
Ok sampai di sini dahulu...
Salam wallahu'alam..

Hijjaz

Sebelum Terlena

Sebelum mata terlena
Di buaian malam gelita
Tafakurku di pembaringan
Mengenangkan nasib diri

Yang kerdil lemah dan bersalut dosa
Mampukah ku mengharungi titian sirat nanti
Membawa dosa yang menggunung tinggi
Terkapai ku mencari limpahan hidayahMu

Agar terlerai kesangsian hati ini
Sekadar air mata tak mampu
Membasuhi dosa ini

Sebelum mata terlena
Dengarlah rintihan hati ini
Tuhan beratnya dosaku
Tak daya kupikul sendiri

Hanyalah rahmat dan kasih sayangmu
Yang dapat meringankan hulurkan maghfirahmu
Andainya esok bukan milikku lagi
Dan mata pun ku tak pasti akan terbuka lagi

Sebelum berangkat pergi ke daerah sana
Lepaskan beban ini
Yang mencengkam jiwa dan ragaku

Selimuti diriku
Dengan sutra kasih sayangmu
Agar lena nanti kumimpikan
Syurga yang indah abadi

Pabila ku terjaga
Dapat lagi kurasai
Betapa harumnya
Wangian syurga firdausi.. Oh Ilahi

Di sepertiga malam
Sujudku menghambakan diri
Akan kuteruskan pengabdianku padamu

No comments:

Post a Comment

lead me to jannah

lead me to jannah

a path to jannah

a path to jannah

.::halwa telinga::.