Selamat datang ke bLog saya yang tak seberapa ini.Jika ingin kongsi sesuatu yang berfaedah,silakan.Cuma harap viewers tahu bhwa bLog ini cumalah sekadar yang ingin saya kongsi dari hati kecil saya dan jika saya punya ruang waktu,saya akan berkongsi artikel yang bermanfaat.So..enjoy=)

Saturday, October 30, 2010

..apabila hatimu diketuknya..

-it was in front of mustasyfa gamaah,this old man recited Quran while waiting for tremco..subahanallah...-

Apabila kamu memandangnya
Apa perasaan mu ?
Sekadar tatapan hiasan
Yang hanya bertemankan debu ?
Apabila kamu mendengarnya
Apa perasaan mu ?
Sekadar alunan
Yang menusuk dari kanan ke kiri telinga mu ?
Apabila kamu memegangnya
Apa perasaan mu ?
Sekadar sebuah mushaf
Yang sama dengan kitab2 lain ?
Apabila kamu membacanya
Apa perasaan kamu ?
Sekadar sebuah kalam
Yang hanya sekadar melintas ringan di hati mu ?

Jadi....
Tepuk dada tanya imanmu
Apabila hatimu diketuknya
Apakah perasaan mu ?
Bergetar kah jiwa mu ?

Sedarlah...
Ia bukan sekadar tatapan
Ia bukan sekadar alunan
Dan ia bukan sekadar kalam
Ia adalah ayat2 cinta dari Tuhan
KalamNya penuh dengan sukma
Terpaut hati andai hayatinya
Itulah panduan kita di dunia
Agar selamat pertemuan di sana....

-yun-

No comments:

Post a Comment

lead me to jannah

lead me to jannah

a path to jannah

a path to jannah

.::halwa telinga::.