Selamat datang ke bLog saya yang tak seberapa ini.Jika ingin kongsi sesuatu yang berfaedah,silakan.Cuma harap viewers tahu bhwa bLog ini cumalah sekadar yang ingin saya kongsi dari hati kecil saya dan jika saya punya ruang waktu,saya akan berkongsi artikel yang bermanfaat.So..enjoy=)

Thursday, August 20, 2009

Perpisahan..Ilalliqa'

Assalamualaikum minna-san..

Kali ini postingku agak bernada sedih,sering dengan hati yang sedang sedih ini.Siapa yang tidak sedih.Bak orang kata,"dah kamcing laa kami ni","aku kau,kau aku.." dan seumpamanya.Walaupun persehabatan terjalin baru setahun jagung,keakraban kami dapat menggambarkan bahawa kami sudah bertahun lama berkenalan.Bahkan jika kami berjumpa di luar,boleh kecoh tempat itu.

"Waaahh cantik ko!Hehehe ade pape ke?"
"Eh ko nie tak leh blah langsung!"

Betapa saya rindukan suasana kecoh itu.Keriangan serta gelak tawa mereka kerap berdesing pada gegendang telinga.Ingin sekali menitiskan air mata namun ditahan juga.Bukanlah berlagak kuat atau tenang,namun cuma ingin mempraktikkan sabar akan ujian perpisahan ini.Jika boleh ingin sahaja saya meraung,menjerit kenapa kami perlu berpisah.Tapi...segala rancangan dan ketentuan Allah itu tersirah penuh hikmah.

"Cik Laaaatttt!!!"
"Tiqohh wehhh~"
"Eh Yati ko tau tak nak jawab soklan nie?"
"Tomet ko nie..."
"Anis nak kirim makanan?"

Teman serumahku yang kurindui...terima kasih kerana sudi terima saya sebagai teman kalian.Kenangan dengan kalian cukup bermakna buat saya.Kadang-kadang apabila berseorangan,teringat kita berkumpul ramai-ramai,makan bersama-sama,usik antara satu sama lain,belajar sama-sama dan sebagainya.Jika ada pita video yang merakamkan kesemuanya,ingin sekali saya memainkannya sekali lagi atas kerinduan yang membahang pada hati kecil ini.

Leila...my dearest roomate!Memang syok dapat teman sebilik dengan kamu.Syukur sangat!Jika minum milo,ingatlah saya ya!
Tiqoh~aa!!!(bahasa kami berdua hehe^^)
Tomet...rindu kamu...insyaAllah kita dipertemukan di Mesir.
Yati...terima kasih banyak kerana dahulu banyak ajar saya perkara yang tidak difahami.Cukup menyenangkan duduk di sebelah kamu di kelas.
Anis...semoga enti sukses.Semoga enti istiqamah dalam peribadi enti yang cantik itu.

"Diela...aku dah beli CD gokusen 3 laa~"
"Dibah thanks banyak-banyak ye."
"Eh Cha~aku nak cakap ngan ko jap."
"Apsal laa ko nie kecik Nad??"
"Farah dah beli tiket??"

Jiran rumahku(hehehe^^)...kalian cukup baik buat saya.Diela,Dibah,Macha..kita ade minat yang sama.Gilakan cerita Jepun!Jumpa sahaja pasti kita borakkan tentang cerita Jepun.Oyasumi' laa...Ohaiyo laaa...Jaanae laa..Rinduuu sangat!Farah,geng kelantan saya.Semoga kamu najah di sana.(Hidup Klate!Hehehe).Nad~kamu sungguh baik.Berborak dengan kamu sungguh menyenangkan hatiku.

"Ichaaaa~nak pesan makanan bolehhh??"

Icha...walaupun kamu tidak tinggal di asrama,kamu cukup baik dengan kami semua.Sering menghantar makanan kepada kami,sehingga 'free of charge'lah kalatakan!Terima kasih banyak-banyak.(^_^)Dan..terima kasih kerana mengajar saya membina sebuah blog.Syukur Alhamdulillah..^^,

Leila,Tiqoh,Tomet,Yati,Anis,Macha,Diela,Dibah,Nad,Farah dan Icha...terima kasih atas persahabat yang kalian jalinkan dengan saya.Maafkan saya jika pernah tersilap kata dan perbuatan.Semoga kalian mumtaz dan najah di Bandung,Pulau Jawa(kecuali Tomet insyaAllah yang akan ke Mansoura,semoga kamu najah juga!).
Sama-samalah kita jaga diri,iman,Islam dan martabat kita sebagai Muslimah.
Wa akhiran...atamanna antunna fi ri'ayatillah(^^,)

Salamualaikum...



kenangan di USU,Medan

No comments:

Post a Comment

lead me to jannah

lead me to jannah

a path to jannah

a path to jannah

.::halwa telinga::.