Selamat datang ke bLog saya yang tak seberapa ini.Jika ingin kongsi sesuatu yang berfaedah,silakan.Cuma harap viewers tahu bhwa bLog ini cumalah sekadar yang ingin saya kongsi dari hati kecil saya dan jika saya punya ruang waktu,saya akan berkongsi artikel yang bermanfaat.So..enjoy=)

Tuesday, September 8, 2009

Cute Kittens~hOntOuni kawaii~

Assalamualaikum minna-san~

Sedang melayari laman web jiwang.org,saya terjumpa gambar-gambar anak kucing yang comel-comel semuanya.Subahanallah...sungguh cantik ciptaanNya.Jika boleh,ingin sahaja saya cubit anak-anak kucing ini tambahan lagi saya memang sukakan kucing.Cuma sekarang tidak berkesempatan untuk membela haiwan peliharaan yang comel ini.

Di sini,saya kongsi dengan kalian gambar-gambar tersebut.Enjoy=)

sumber : jiwang.org








j





Semasa menatap gambar-gambar ini,teringat pula saya pada kisah yang diceritakan oleh Rasulullah tentang seorang wanita yang mendapat azab ketika dia telah mati dek mengurung seekor kucing tanpa memberi makan dan minum kepada kucing tersebut.

Setelah mendengar kisah itu,seorang sahabat langsung menyayangi kucing sehinggakan jika ada kucing yang tidur di atas jubahnya,dia sanggup memotong bahagian jubah di mana kucing itu sedang terlena.Itulah Abu Hurairah.Diberikan gelaran 'Abu Hurairah' kerana sayangnya dia terhadap kucing.

Oleh itu sahabat sekalian,janganlah kita menganiayai haiwan kerana mereka pun makhluk Allah dan mereka ini sering bertasbih kepadaNya.Melainkan ada sebahagian binatang yang harus kita bunuh jika ianya dapat mendatangkan bahaya dan kemudaratan kepada diri,keluarga dan umat manusia.

Sampai di sini sahaja dahulu.Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment

lead me to jannah

lead me to jannah

a path to jannah

a path to jannah

.::halwa telinga::.