Selamat datang ke bLog saya yang tak seberapa ini.Jika ingin kongsi sesuatu yang berfaedah,silakan.Cuma harap viewers tahu bhwa bLog ini cumalah sekadar yang ingin saya kongsi dari hati kecil saya dan jika saya punya ruang waktu,saya akan berkongsi artikel yang bermanfaat.So..enjoy=)

Thursday, September 3, 2009

Pengalaman sahabatku

Assalamualaikum minna-san~

Ketika siang tadi,lebih kurang jam 3 petang,saya terdengar di corong radio siaran Kelantan FM.Juruhebah memaklumkan bahawa di Kepulauan Jawa,iaitu di Bandung berlakunya bencana alam iaitu gempa bumi yang berskala 7.3 ritcher.MasyaAllah!Sejurus itu minda saya ligat menanyakan nasib sahabat-sahabat saya yang berjuang dalam menuntut ilmu di Bandung.Bagaimana keadaan mereka?Ya Allah..selamatkanlah mereka.

Alhamdulillah,selepas solat tarawih tadi saya sempat berborak dengan salah seorang sahabat saya,Ainul 'Atiqah,yang kini berada di sana menerusi Yahoo Messenger.Menurutnya,Alhamdulillah walaupun dia dan rakan-rakan yang lain merasai gegaran itu,syukur kepada Allah Ta'ala kerana telah melindungi mereka dari bahaya itu dan telah menyelamatkan mereka.

Menurutnya lagi,ketika itu dia sedang mengikuti kelas tutorial(namun saya sendiri kurang pasti jam berapa kerana terlupa untuk bertanya pada 'Atiqah).Tiba-tiba,terasa gegaran yang menggerunkan semua orang.Alhamdulillah...semuanya selamat.Tempat yang ramai terkorban ialah di Tasik Malaya,yang kira-kira lebih kurang dua jam dari Universitas Padjadjaran,Bandung.Katanya,inilah pertama kali dia merasai gegaran gempa bumi dan pengalaman yang paling tidak dapat dilupakan.

Saya kira,cukuplah setakat ini untuk saya kongsi pengalaman sahabat-sahabat saya kepada kalian.Masih lagi saya ingat pesanan daripada seorang sahabat iaitu berdoalah kepada Allah untuk memohon perlindunganNya tidak kira di waktu susah atau senang.
Semoga Allah melindungi sahabat-sahabatku di Bandung dan juga sahabat yang lain tidak kira di mana mereka berada.Amin..

Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment

lead me to jannah

lead me to jannah

a path to jannah

a path to jannah

.::halwa telinga::.